Jak napisać poczytne ogłoszenie o pracę?

Udostępnij:
0
(0)

Twoja firma się rozwija, więc poszukujesz pracowników. Sporządziłeś ogłoszenie o pracę i zadbałeś o  jego publikację w popularnych serwisach tematycznych, ale mimo to firmowa skrzynka mailowa świeci pustkami? A może przeciwnie – otrzymałeś setki maili, sęk jednak w tym, że większość z nich nie spełnia Twoich oczekiwań? Podpowiadamy, jak skutecznie przygotować treść ogłoszenia o pracę.

Szablonowy układ oferty – tak czy nie?

Nie istnieje szablon ogłoszenia o pracę, którym musieliby posługiwać się pracodawcy. Mimo pełnej dowolności, większość zamieszczanych na portalach internetowych ofert ma podobną budowę – można wyodrębnić następujące sekcje:

  • tytuł – najczęściej nazwa poszukiwanego zawodu lub stanowiska pracy,
  • informacje o firmie,
  • wymagania pracodawcy,
  • obowiązki przyszłego pracownika,
  • korzyści płynące z podjęcia zatrudnienia w firmie,
  • podsumowanie – najczęściej zawiera wezwanie do złożenia aplikacji i przypomnienie o konieczności umieszczenia w CV klauzuli o ochronie danych osobowych.

W zastosowaniu powyższego układu przy konstruowaniu treści oferty pracy nie ma nic złego – osoby poszukujące zatrudnienia są do niego przyzwyczajone. Jeżeli jednak chcesz, aby Twoja oferta zaskoczyła, przełamanie szablonu będzie niezbędne.

Ogłoszenie o pracę – jakie informacje muszą znaleźć się w nim znaleźć?

Niezależnie od tego, czy posługujesz się szablonowym układem, czy też stawiasz na kreatywność, w ogłoszeniu musi znaleźć się pula informacji, dzięki którym zachęcisz potencjalnych pracowników do wysłania dokumentów aplikacyjnych. Skoncentruj się na tych wskazówkach.

  • Trafne określenie stanowiska pracy

Informacja o stanowisku jest zawarta już w tytule – warto, aby była jak najbardziej czytelna dla potencjalnego pracownika. Jeżeli użyjesz sformułowania np. „specjalista sprzedaży” zamiast „sprzedawca”, to bardzo prawdopodobne, że osoby bez doświadczenia pominą ogłoszenie. Szukasz magazyniera, który będzie miał uprawienia na wózki widłowe? Zamiast „magazynier”, doprecyzuj swoje wymagania w ten choćby sposób: „magazynier – operator wózka widłowego”.

  • Sprecyzowanie swoich wymagań

Wielu pracodawców ma ten sam problem – po publikacji ogłoszenia skrzynka mailowa jest albo pusta albo przepełniona. Najczęściej ma to związek z błędnym określeniem wymagań – są za szerokie lub za wąskie. Jak tego uniknąć? Jeżeli prowadzisz niewielką firmę, doskonale znasz specyfikę pracy na poszczególnych stanowiskach – z powodzeniem jesteś w stanie sprecyzować wymagania. Niestety, w dużych firmach jest inaczej – tylko osoby zatrudnione w danym dziale wiedzą, jakie umiejętności faktycznie są niezbędne i dlatego to właśnie one powinny przygotować ogłoszenie lub najważniejszą jego część.

W tej sekcji ogłoszenia bardzo często pojawia się informacja o konieczności znajomości posługiwania się językiem obcym. W praktyce często okazuje się, że język wcale nie jest potrzebny, aby rzetelnie wykonywać codzienne obowiązki. Nie warto zatem zawyżać wymagań w stosunku do potencjalnych pracowników.

Pamiętaj, aby po wypunktowaniu wszystkich wymagań, poukładać je jeszcze w kolejności od najważniejszych do najmniej ważnych. Aby zminimalizować liczbę aplikacji, które nie będą spełniać Twoich oczekiwań, możesz umieścić przy najważniejszych wymaganiach sformułowanie np. „wymóg bezwzględny”.

  • Opisanie, czym będzie zajmować się nowy pracownik

O ile wymagania warto po prostu wypunktować, bo w tej formie są przystępne dla kandydatów, to w przypadku informacji o obowiązkach warto zastosować technikę określaną mianem „storytelling”. W ten sposób możesz kandydatowi „opowiedzieć”, jak będzie wyglądał jego dzień pracy, czym będzie się zajmował i jakie będzie miał obowiązki. W ten sposób pobudzisz jego wyobraźnię, Twoja oferta zapadnie mu w pamięć, zaś on sam będzie chciał stać się częścią zespołu.

Onboardnig – sposób na wdrożenie nowych pracowników i zapoznanie ich z obowiązkami

W ten sam sposób możesz opowiedzieć odbiorcom ogłoszenia o korzyściach płynących z pracy dla Ciebie. Pamiętaj, aby unikać frazesów: „miła atmosfera” czy „dodatkowe benefity”. Zamiast ogólników pisz o konkretach – potencjalny pracownik chce wiedzieć, czego może oczekiwać. W ten sposób też unikniesz sytuacji, gdy oczekiwania już zatrudnionej osoby rozminą się z rzeczywistością i będziesz musiał ponownie aktywować ogłoszenie.

Sprawdź, jakimi benefitami kuszą pracowników największe firmy

Jak przydatny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Jak dotąd brak głosów! Bądź pierwszym, który oceni ten post.

Poprzedni
E-mail marketing a RODO – sprawdź, czy wiesz już wszystko!
Następny
Nowy projekt Kodeksu Pracy 2018 – jakich zmian możemy się spodziewać?

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *